Survival en stinkbugs - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Natasja Poot - WaarBenJij.nu Survival en stinkbugs - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Natasja Poot - WaarBenJij.nu

Survival en stinkbugs

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

29 Januari 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hey allemaal,

Nou ik ben veilig aangekomen in Zuid-Afrika! De reis is helemaal goed gegaan en de dag dat we aankwamen was het zooo warm! Het is hier echt een miniparadijs, supermooi met allemaal mooie planten en een zwembad! We hebben zelf een werkster die boos wordt als je de afwas doet want dat is haar werk;) De mensen zijn hier ook allemaal zo aardig en de enige regel die hier geld is dat iedereen familie is. Zo heb ik er dus ineens 6 broers en 5 zussen bij! Alles gaat hier makkelijk en niemand heeft een horloge nodig want ze werken hier niet echt met tijd. Als je te laat bent dan wachten ze wel op je of ze komen je halen.
Het enige wat het paradijs een beetje afbreuk doet zijn al die insecten! Vooral ‘s avonds zijn het er echt teveel.. En nu ben ik absoluut niet bang voor insecten maar wat ik hier af en toe voorbij zie vliegen..?? Bij het avondeten moet je ook heel goed opletten dat er geen zwarte torretjes in je eten zitten want het schijnt als je daar op kauwt je voorlopig geen hap meer naar binnen krijgt, zo vies! Ze heten ook stinkbugs en ze zijn hier met duizenden en laten zich het liefst vanaf het plafond op je eten vallen. Verder zijn er torren zo groot als mijn hand en spinnen die er te eng uitzien om te beschrijven.. Haha ik zal er snel wel is een foto van maken want anders kan je je geen voorstelling maken van hoeveel het er zijn.. Dit is ook de reden dat ik de eerste nacht niet helemaal geweldig heb geslapen.. Als eerste omdat het zo warm was en ten tweede omdat ik elke 2 seconden werd aangevallen door weet ik veel wat voor onbekende levensvorm.. En die stinkbugs lieten zich ook een paar keer op mijn gezicht vallen, niet fijn! Maargoed ik moet me even aanpassen aan de gedachte dat er constant iets tegen mee aanvliegt of kruipt en dan komt alles goed:)
Er worden hier vaak excursies georganiseerd (voor bijna geen geld!) en woensdag stond er een ‘surprise’ op de planning. Gelukkig hadden we al vroeg ontbeten want het bleek een 24-uur survival te zijn.. Het was eigenlijk de bedoeling om minmaal te eten en te drinken maar omdat mensen hier niet zo moeilijk zijn hebben we ‘s middags zelfs nog even in het zwembad gelegen met een drankje omdat het zo warm was;) Verder heb ik wel veel geleerd over alle gevaarlijke dieren hier en hun lichaamstaal en wat je moet doen als je aangevallen wordt.. En weet ik hoe ik kan overleven in de bush, water zoeken, tandpasta maken van een bepaalde plant en welke vruchten wel of niet giftig zijn! Nou dat is mij verteld.. of ik het allemaal nog aan kan wijzen is een ander verhaal maarja daar heb ik nog 3 maanden voor! Verder zijn we het merendeel van de dag bezig geweest met het kamp opzetten voor de nacht want we gingen dus daadwerkelijk in het Krugerpark slapen! Veel hout gezocht en vier kampvuren gemaakt waar we tussen konden slapen om ons te beschermen tegen de roofdieren enzo! We hebben deeg en worstjes gebakken boven het vuur en het was een heerlijk avondeten:) ’s Nachts gingen we met twee personen steeds de wacht houden en het was zo geweldig om naar al die geluiden te luisteren ’s nachts.. We hebben zelfs in de verte een paar leeuwen gehoord! Natuurlijk niet veel geslapen want de grond ligt niet heel comfortabel maar dat heb ik vandaag alweer helemaal ingehaald. We zouden vandaag eigenlijk mee gaan en paard gaan rijden in het reservaat maar dat ging niet door.. Dus toen moesten we jammer genoeg de hele dag bij het zwembad relaxen.. Helemaal weer bijgekomen dus!
Maandag hebben we een gesprek over ons onderzoek met onze stagebegeleidster en dan gaan we alle deadlines kortsluiten en gaan we beginnen! Tot die tijd gewoon vakantie dus.. Verder hebben we op onze eerste dag al zebra’s, giraffen en iets van antilopen gezien! En een black mamba in het kamp, en dat schijnt de meest dodelijkste slang van heel Afrika te zijn! Als je daar door gebeten wordt dan ben je er een kwartier later al niet meer.. Ow en een Nederlandse jongen, Tim, is tijdens de survival gestoken door een schorpioen.. Geen dodelijke maar het deed wel heel erg pijn voor iets van 12 uur lang.. Iedereen loopt hier ook op blote voeten maar daar ben ik nog lang niet aan toe.. En dat ga ik waarschijnlijk niet worden ook als ik zie wat hier allemaal rondloopt! De foto met de drinkplaats is het uitzicht wat we hier hebben vanaf de uitkijktoren, zo mooi.. Nou ik ga weer terug naar mijn zwembad want het is nog steeds warm hier! Gelukkig wel veel minder als de dag dat ik aankwam.. Het is hier in ieder geval helemaal geweldig, supermooi en hele gezellige mensen! En ik ga zooveel leuke dingen doen hier;) Maar dat lezen jullie dan weer wel!

Liefs
Natasja

  • 29 Januari 2009 - 13:49

    Nicky:

    pffff, klinkt goed hoor, ik zit nu een rep ak te leren, maar als ik dat zo lees dan is het toch wel iets wat je een keer moet doen in je leven.

    die insecten wen je wel aan denk ik.

    geniet ervan !,

    groetjes nick

  • 29 Januari 2009 - 16:07

    Vera:

    Hee Natasja!

    Fijn om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen en het naar jullie zin hebben!
    Zoals ik uit je verhaal kan opmaken gaan jullie daar 3 hele mooie maanden beleven! :D Super joh!
    Die insecten zijn echt gaaf! :P
    Alleen zien er behoorlijk eng uit.. iets anders dan rosékalfjes of gemuteerde aapjes! ;)
    But you will survive it!
    Ik ben benieuwd naar alle verhalen die komen en voor nu geniet heerlijk van je 'vakantie' dagen!
    Have fun!

    Grtz. Vera

  • 29 Januari 2009 - 16:52

    Roosje!!!:

    Eeye wijffie!!

    Al helemaal naar je zin zie ik?! Hahaha.. Leuk man!!
    Zag dat je me nog gebeld had vorige week ofzo.. Helemaal vergeten terug te bellen!! Sorry.. Laat ik dat nu maar niet meer doen;)..
    Ik ga ook lekker over vier weekjes!! Pff.. Heb er ook zo'n zin in!!!
    Nou meis heeeeeeeel veel plezier daar nog en hou me maar goed op de hoogte via deze site!!!
    Ik zal er trouwens ook een aan gaan maken voor als ik naar Australie ga!!!

    XXXX Roos

  • 29 Januari 2009 - 18:51

    Vader :

    Hee Natasja

    fijn om te horen dat het goed gaat

    Succes met de bugs

    xxxx

  • 30 Januari 2009 - 08:39

    Sietske:

    hey natas!

    fijn dat je veilig bent aangekomen en dat alles goed gaat.
    Ik ben erg jaloers nu ik alles zo lees, behalve op die insecten dan.
    Zit dat beest echt op je hoofd (5de foto)???

    veel plezier en succes met je opdrachten dalijk!

  • 30 Januari 2009 - 10:27

    Es!!:

    Heey Natas!
    Blij om te horen dat alles goed is gegaan! Alles klinkt nu al SUPERgaaf, dat belooft nog wat voor de komende 3maanden:D! Heeeeeel veel plezier en kga al jullie verhalen lezen :-)! Succes met de bugs ;)!

    xXx Es

  • 30 Januari 2009 - 10:49

    Lindy:

    Hey lieve kip!
    Wat fijn om te lezen dat et zo goed met je gaat en dat je et zo naar je zin hebt!!!! Die insecten lijken mij wel heel eng hoor!!! Maar jij gaat daar wel aan wennen denk ik hoor!!! Egt leuk om zo'n verhaal van je te lezen!!
    Kus koe en stier!

  • 30 Januari 2009 - 13:10

    Ma:

    Hey lieverd,

    Ik ben blij dat de reis goed is gegaan en dat je het zo naar je zin hebt daar.
    Je hebt een geweldig bericht geschreven:-)
    Ik zou compleet in shock raken van al die enge beesten !!!
    maar daar heb jij geen last van he..:-)
    Geniet nog even van je "vakantie" en succes met je onderzoek maandag.
    Heeeel veel plezier...en kijk een beetje uit voor de black mamba's.

    Liefs, Ma xxxx


  • 30 Januari 2009 - 16:01

    Wweeda:

    Leeuk ,

    Heb effe wat geld gestort op je ruimte om veel fotos te sturen

    Walter
    Ben nu stuk beter dus als je stuurt kijk ik gelijk mag nog steeds niks doen.

  • 01 Februari 2009 - 22:31

    Lindi:

    Heeyyy wijffie,
    Wat leuk allemaal!!! Ik ben echt strontjaloers... :-P
    Blij dat je veilig bent aangekomen en dat je het naar je zin hebt, hoop snel weer een berichtje te lezen!! Succes daar he!
    Dikke kus lin xxx

  • 02 Februari 2009 - 22:02

    Diana:

    hallo natasja.
    wat fijn dat de reis goed verlopen is en dat je veilig aangekomen bent.
    wat een enge spin zeg bah bah.
    en wat er allemaal voor andere enge beesten lopen pas je wel goed op je zelf.
    het ziet er wel mooi uit zo op de foto,s.
    heel veel groeitjes diana damme

  • 03 Februari 2009 - 09:25

    Sabine:

    Natasjaaa!! Leuke fotos en wat een belevenissen alweer, je bent er pas een week! Nog geen heimwee ofzo?
    Gatverrrr die insecten zijn echt te smerig trouwens, ik zou echt huilend wegrennen als ik zoiets zou zien maar zou toch best wel met je willen ruilen hoor! haha hoorde eergisteren ofzo HET LIEDJE weer, t blijft grappig... Nou heeel veel plezier nog he en kijk uit voor die leeuwen hoor je weet maar nooit snachts!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Stage Zuid-Afrika

Recente Reisverslagen:

13 April 2009

Happy lion days

27 Maart 2009

Happy ellie days

15 Maart 2009

Reptile park and elephants

28 Februari 2009

Mountain hike and Horse riding

14 Februari 2009

Lions en stage
Natasja

Actief sinds 22 Sept. 2008
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 14013

Voorgaande reizen:

26 Januari 2009 - 22 April 2009

Stage Zuid-Afrika

Landen bezocht: